Technická data vozů Škoda 440, 445 a 450

 

Rozměry:


Rozchod kol vpředu/ vzadu: 1 210/ 1 250 mm
Rozvor náprav: 2 400 mm
Světlá výška: 175 mm
Délka/ šířka/ výška vozů 440 a 445 : 4 065/ 1 600/ 1 430 mm
Délka/ šířka/ výška vozu 450 : 4 065/ 1 600/ 1 380 mm

 

Hmotnost a zatížení vozu:

Pohotovostní hmotnost vozu 440 standard: 920 kg
Celková hmotnost vozu 440 standard: 1 270 kg
Pohotovostní hmotnost vozu 440 export: 930 kg
Celková hmotnost vozu 440 export: 1 280 kg
Pohotovostní hmotnost vozu 445: 930
Celková hmotnost vozu 445 : 1 280 kg
Pohotovostní hmotnost vozu 450: 930 kg
Celková hmotnost vozu 450 : 1 230 kg

 

Jízdní vlastnosti vozu:

Maximální rychlost typu 440: 110 km/ h
Maximální rychlost typu 445: 115 km/ h
Maximální rychlost typu 450: 130 km/ h
Spotřeba paliva typu 440: 7,7 l/ 100 km
Spotřeba paliva typu 445: 8 l/ 100 km
Spotřeba paliva typu 450: 9 l/ 100 km
Stoupavost na 1. převodový stupeň typu 440: 35 % (15 km/ h)
Stoupavost na 1. převodový stupeň typu 445: 39 % (16 km/ h)
Stoupavost na 1. převodový stupeň typu 450: 38 % (25 km/ h)

 

Motor:

Druh: Čtyřdobý, vodou chlazený, benzínový, karburátorový, s rozvodem OHV a bateriovým zapalováním.
Počet válců: 4
Uspořádání válců: V řadě.
Zdvihový objem typu 440: 1 089 ccm
Zdvihový objem typu 445: 1 221 ccm
Zdvihový objem typu 450: 1 089 ccm
Vrtání/ zdvih typu 440: 68/ 75 mm
Vrtání/ zdvih typu 445: 72/ 75 mm
Vrtání/ zdvih typu 450: 68/ 75 mm
Maximální výkon typu 440: 29,42 kW= 40 k.
Maximální výkon typu 445: 33,09 kW= 45 k.
Maximální výkon typu 450: 36,80 kW= 50 k.
Kompresní poměr typu 440: 7
Kompresní poměr typu 445: 7
Kompresní poměr typu 450: 8,4

 

Spojka:

Jednokotoučová, suchá, s mechanickým vypínáním.

 

Převodová skříň:

Počet rychlostí: Čtyřrychlostní, se synchronisací druhé, třetí a čtvrté rychlosti, u typu 440 do roku 1956 pouze se synchronisací třetí a čtvrté rychlosti.
Řazení: U vozů 440 standard, s řadicí pákou na víku převodovky, u osobních vozů 440 export a 450, s pákou na sloupku řízení.

 

Zadní náprava:

Druh:Kyvadlová, hnací, s příčným listovým perem, a teleskopickými tlumiči.
Rozvodovka: S kuželovým soukolím Gleason a kuželovým diferenciálem. Převod soukolí u osobních vozů 4,78:1.

 

Přední náprava:

Druh: Lichoběžníková, s příčným listovým perem, tvořícím dolní rameno závěsu kol a dvojicí kyvných ramen, tvořícím horní zavěs.
Vypružení: Příčným listovým perem a pákovými tlumiči.

 

Řízení:

Druh: Šroubem a maticí, průměr zatáčení 10,6 m.

 

Kola a pneumatiky:

Rozměr pneumatik: 5,5 x 15"
Rozměr ráfku: 3,50D x 15"

 

Brzdy:

Jednookruhové, kapalinové, bubnové, na všechna čtyři kola. Ruční brzda mechanická, působící na zadní kola.

 

Elektrická instalace:

Jmenovité napětí: 12 V
Akumulátor: 40 Ah
Spouštěč: 0,8 k
Dynamo 200 W

 

Karoserie:

Druh: Celokovová.
Typ: U typů 440 a 445 dvoudvéřová, čtyřmístná, označovaná jako tudor. U typu 450 dvoudvéřová, čtyřmístná, roadster, nebo hardtop s pevnou odnímatelnou střechou.