Technická data vozů Škoda 1 101 a 1 102

Škoda 1 101, Škoda 1 102

 

Rozměry:


Rozchod kol vpředu/ vzadu: 1 200/ 1 250 mm
Rozvor náprav: 2 485 mm
Světlá výška: 190 mm
Délka/ šířka/ výška vozu tudor: 4 050/ 1 500/ 1 520 mm
Rozměry podvozku byly shodné pro všechna provedení vozu (tudor, STW, dodávka, sanitka atd.); délka, šířka a výška vozu se lišily podle typu karoserie.

 

Hmotnost a zatížení vozu:

Hmotnost podvozku s náplněmi: 530 kg
Pohotovostní hmotnost vozu tudor: 940 kg
Užitečná hmotnost vozu tudor: 360 kg
Užitečná hmotnost vozu STW a dodávka: 500 kg
Užitečná hmotnost vozu sanitka: 310 kg

 

Jízdní vlastnosti vozu:

Maximální rychlost vozu tudor: 100 km/ h
Maximální rychlost užitkových variant (STW atd.): 90 km/ h
Spotřeba paliva vozu tudor: 8,5 l/ 100 km
Stoupavost na 1. převodový stupeň vozu tudor: 28 %
Stoupavost vozu tudor na zpětný chod: 35 %

 

Motor:

Druh: Čtyřdobý, vodou chlazený, benzínový, karburátorový, s rozvodem OHV a bateriovým zapalováním.
Počet válců: 4
Uspořádání válců: V řadě.
Zdvihový objem: 1 089 ccm
Vrtání/ zdvih: 68/ 75 mm
Maximální výkon: 23,6 kW= 32 k.

 

Spojka:

Jednokotoučová, suchá, s mechanickým vypínáním.

 

Převodová skříň:

Počet rychlostí: První automobily 1 101, označené ještě jako Popular, měly třírychlostní převodovku, se synchronisací druhého a třetího stupně. Další vozy 1 101 a 1 102 již čtyřrychlostní, se synchronisací třetí a čtvrté rychlosti.
Řazení: U vozů 1 101 přímé, s řadicí pákou na víku převodovky, u osobních vozů 1 102 odloučené, s pákou na sloupku řízení.

 

Zadní náprava:

Druh:Kyvadlová, hnací, s příčným listovým perem, bez tlumičů.
Rozvodovka: S kuželovým soukolím Gleason a kuželovým diferenciálem. Převod soukolí u osobních vozů 4,78:1, u užitkových vozů 5,25:1.

 

Přední náprava:

Druh: Lichoběžníková, s příčným listovým perem, tvořícím dolní rameno závěsu kol a dvojicí kyvných ramen, tvořícím horní zavěs.
Vypružení: Příčným listovým perem a pákovými tlumiči.

 

Řízení:

Druh: Šroubem a maticí, průměr zatáčení 10 m.

 

Kola a pneumatiky:

Rozměr pneumatik vozu tudor:5,00 až 5,25 x 16"
Rozměr ráfku vozu tudor: 3,00D x 16"
Rozměr pneumatik užitkových verzí: 6,00 x 16"
Rozměr ráfku užitkových verzí 4,00 E x 16"

 

Brzdy:

Jednookruhové, kapalinové, bubnové, na všechna čtyři kola. Brzdové válce typu Adamov a Klama. Průměr bubnů 230 mm. Ruční brzda mechanická, působící na zadní kola.

 

Elektrická instalace:

Jmenovité napětí: 6 V
Akumulátor: 75 Ah
Spouštěč: 0,3 kW= 0,4 k
Dynamo Dvoupólové, derivační o výkonu 130 W

 

Karoserie:

Druh: S výdřevou, čtyřmístná, bez vytápění
Typ: Osobní: Tudor, ke konci výroby typu 1 101 rovněž provedení sedan, které je častější až u typu 1 102. Užitkové: STW, dodávka, sanita, u typu 1 101 rovněž pohotovostní karoserie pro službu v bezpečnostních složkách a armádě.